صفحات

۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

روزهایی که در کمینند !


باید بگویم که این روزها در ایران همه چیز رویِ دورِ تند افتاده و هر روز بدتر از روزِ قبل می شود . هر چند دوستان در ایران می گویند که اخبار اینطور که در غربت تند و جدی ست ، جدی و مهم نشان داده نمی شود ، ولی وضع بسیار وحشتناک تر از چیزی ست که فکرش را می کردم .
سفارتِ ایران در بریتانیا تا  48 ساعتِ دیگر کاملا تخلیه می شود ؛ سفارت بریتانیا در ایران نیز نیمه تعطیل است و حتی برایِ گرفتنِ جوابِ ویزا نیز اجازه ی نزدیک شدن به کسی داده نمی شود . سفارتِ نروژ بدون هیچ حاشیه و سر و صدایی کاملا تعطیل شده ؛ سفیرِ آلمان به آلمان فرا خوانده شده . اینها همه در عرضِ کمتر از 24 ساعت اتفاق افتاده و این یکی از ترسناک ترین روزهایی است که من در زندگی ام تجربه کرده ام .
از سویِ دیگر در اصفهان صدایِ انفجاری  شنیده می شود ، آتشنشانی نیز تاییدش می کند ، ولی خبری از انفجارِ حتی یک کپسولِ گاز نیز داده نمی شود ! قطر هزینه ی حمله به سوریه را متقبل شده و شمالِ اسرائیل از سمتِ جنوبِ لبنان مورد حمله ی موشکی قرار می گیرد . قیمتِ طلا نیز به شدت سقوط کرده ، رئیس مجلس ایران از حمله به سفارت پشتیبانی می کند !
شاید تا هفته ی دیگر بیشترِ سفارتخانه هایِ اروپایی در ایران بسته شوند ، شاید دیگر انزوا به معنای واقعی اش واردِ مرحله ای جدید شده باشد . کم کم نفتمان را کشوری خریداری نمی کند . کم کم دولت کم می آورد ، سر و کله ی دلالان پیدا می شود و همین کشورهایی که سفارتخانه هایشان را بسته اند از طریق دلالان نفتمان را به یک سومِ قیمت خریداری می کنند . دولت نیز که دیگر نمی تواند به اندازه ی روزهایِ قدیم از پولِ نفت جیب پُر کند دستش بیشتر سمتِ مردم دراز می شود و از هر جا که می تواند بیشتر و بیشتر می دزدد ! شاید سالها به طول انجامد . اگر دلخوش به این هستید که با فقیر شدن و جیره ی جیبشان اینها دست از سرِ ایران برمی دارند باید بگویم متاسفانه اینها انقدر جمع کرده اند که تا سالها بخورند و از آنجایی که دلشان برایِ منابعمان هیچوقت نسوخته تا قطره ی آخرش را به قیمتِ مفت می فروشند و می خورند ، کشورهایِ خریدار نیز عاشقِ مردمِ ایران نیستند تا نخرند ، مالِ مفت به شکمِ همه شان خوب می سازد . نتیجه اش را دیگر فکر می کنم هر کسی به راحتی بتواند درک کند . مردم به هوش باشید ؛ رزوهایِ سختی در کمینند .





فردا دهمِ آذر مطابق با اولِ دسامبر روزِ جهانیِ ایدز هستش . حدودِ نیمی از افرادِ مبتلا به ایدز زیرِ 25 سال هستند و قبل از 35 سالگی به دلیلِ ایدز از بین خواهند رفت . طبقِ آماری که دولت ارائه فرمودند ما در ایران حدودِ 23 هزار بیمارِ ایدز داریم که این آمار تقریبا یک پنجم میزانِ واقعی ، یعنی 70 تا 80 هزار نفر می باشد . این بیماری از طریقِ خون و فرآورده هایِ آن ، روابط جنسی ، سرنگ آلوده و همچنین از طریقِ مادر به جنین انتقال  پیدا می کند . متاسفانه با توجه به آمارِ بالایِ اعتیاد در ایران از بیماری بیشتر از طریقِ سرنگِ آلوده در ایران انتشار پیدا می کند . متاسفانه با اعلامِ غیرِ واقعیِ آمار مبتلایان در ایران این بیماری در ایران هر روز بیشتر انتشار پیدا می کند . این بیماری غیر قابلِ درمان است و به مرگِ شخصِ بیمار منتهی می شود . دولتِ ایران برایِ هیچ قشری ارزش قائل نیست ، خودمان کمی اطلاع رسانی کنیم . رسانه شمایید !

۳ نظر:

Parya گفت...

وقتی یک عده آخوند ابله بشن والی زمین بی صاحب ایران...
یک عده عقده ای بی رگ متعصب روانی میریزن تو خیابون...
ملل دیگه هم دلشون به حال هیچکس نمیسوزه...
برای خوب نشون دادن خودشون هم که شده، یا وجود هر بی عدالتی که تو کشورشون میشه،می شن طرفدار بی رقیب حقوق بشر.
آی آدم ها!!!!

Unknown گفت...

آخه مشکل اینجاس که ما خودمون هم دیگه دلمون برایِ خودمون نمی سوزه !!
مردم ما نمونه ی کاملِ تب تند هستن . توجه کردین ؟

m.gharib گفت...

سلام
درود بر شما خیلی خوب نوشتی
خوشمان امد