صفحات

۱۳۹۰ آذر ۱۶, چهارشنبه

روزِ دانشجو ...


16 آذر است و " روزِ دانشجو " . روزی که بیشتر از اینکه من را به یادِ درس و دانشگاه بیاندازد یادِ روزهایِ اعتراض و راهپیمایی و سرکوب می اندازد . اصلا خودِ کلمه ی دانشجو نیز من را به یادِ دانشگاه نمی اندازد . دانشجو من را به یادِ زندان ، تازیانه و شلاق می اندازد ! نمی دانم چه بگویم ، ولی می دانم دوست ندارم این روز را به کسی تبریک بگویم . روزی را که من را به یادِ اوین و قتل می اندازد نمی تواند جایی را برایِ تبریک داشته باشد . من ترجیح می دهم این روز را به نامِ روزِ یاد آوری جنبشهایِ دانشجویی نامگذاری کنم تا " روزِ دانشجو " .
" سفارتِ مجازیِ  امریکا "  نیز شروع به فعالیت نموده ، هر چند در روزِ دوم موردِ فیلتر قرار گرفت و اصلا نمی دانم به چه منظوری راه اندازی شده بود ! شاید پرزیدنت" اوباما "  نیز به اندازه ی " احمدی نژاد " فقط حرف می زند و هیچ کاری از او بر نمی آید . شاید تنها هنجار شکنیِ رئیس جمهوری اش سیاه پوست بودنش باشد که فکر نمی کنم برایِ ما که کارمان از سیاهی گذشته فرق داشته باشد . اصلا کلا انتخابِ رئیس جمهورِ هنجار شکن به جریانِ سیاسیِ این روزگار نمی آید ! آن از" احمدی نژاد " که اولین رئیس جمهورِ غیرِ روحانیِ ایران  بود و آخرش اینطور از آب در آمد ، آن هم از"  اوباما " که فقط سیاه پوست است و کارِ بزرگش کشتنِ مفتزحِ بن لادن بود ! اصلا با این مسئله ی هنجار شکنی نتوانستم رابطه ی عاطفی برقرار کنم !!
انتخاباتِ روسیه نیز به اعتراض منجر شده . احتمالِ تقلب در انتخابات برایِ یارِ " احمدی نژاد " دور از ذهن نیست . این روزها سردمداران فقط نکته ها و حرکاتِ منفی هم را یاد می گیرند ، این دولت نیز حتی برایِ روسیه نیز بدآموزی داشته !!
من هنوز دچارِ پوچیِ سیاسی هستم ! من را یاری کنید L

۴ نظر:

Parya گفت...

همه دست به دست هم داده اند تا جانی ستانده شود!
دریغا!
می هستیم و می بینیم... اما لبها مان دوخته متولد شده اند.
چه سایه باشیم مثل اوباما چه سفید باشیم مثل پوتین چه بدرنگ مثل ا.ن بی آزادی هستیم!
بی آزادی همه بی رنگیم...

Unknown گفت...

انقدر با آزادی فاصله داریم که بعضی وقتها یادم میره اصلا اصلِ قضیه چی بوده که این شده !

mani گفت...

روز دانشجو یعنی زجر کشیدن توی دلش

روز دانشجو یعنی رنج و درد

روز دانشجو یعنی آه و ناله

روز دانشجو یعنی ..........

............
نه روز آزادی و خوش و شادی و.....

Unknown گفت...

من هم برایِ همین تبریک نگفتم !!