صفحات

۱۳۹۰ آذر ۲۶, شنبه

فراموشی


چند روزی می شود دست و دلم به نوشتن نمی رود و در دنیایِ خیالاتم چنان غرق شده ام که فکر درباره ی تمامِ جزئیاتِ دنیا را به کناری گذاشته ام و فقط و فقط به ماهیت و غایتش فکر می کنم .
فکر می کنم همه ی ما چیزی به نامِ سرخوشی و شادی را از یاد برده ایم و در بهترین شکلش شاید خود را به بیخیالی زده باشیم و به قولی"  هر چه پیش آید ، خوش آید " را پیشه کرده باشیم . حتی در خوش بینانه ترین حالت نیز نتیجه ای جز پوچی تهش نمی ماند . هر چه که از اندازه اش تجاوز کند پوچ و بی هدف می شود .
هواپیمایِ جاسوسی امریکا به دست غیور مردانِ بی ادعایی که گوشه ی خانه شان نشسته اند و فقط می توانند هواپیماهایِ بی سرنشین را چنین سالم و زیبا به زمین بنشانند ، قبضه شد . اصلا به این نتیجه رسیده ام که این دولت هر جا حرفی از " دستگیری " باشد خوب عمل می کند . امروز نیز شنیده ام که یک " جاسوس  (  ایرانی ) سیا " را نیز " دستگیر " کرده اند . فقط نمی دانم چرا زمانی که حرف از " دست گیری " ِ مردمِ گرفتار که می شود باز دولت ضعیف عمل می کند . شاید هم از آنجایی که این دولت پدرکشتگیِ اساسی با ایرانی جماعت دارد و به قولی " غریب پرست " است هر جا پایِ یک " غریبه " در کار باشد تمامِ نیرو و خلاقیتش را بکار می گیرد و به خودی که می رسد اینطور از حال می رود !
" رضا پهلوی " نیز خواستار پیگیری شکایت از " علی خامنه ای "   در  دادگاه بین المللی " لاهه "  شده است . از دیدِ جهانی شاید این حرکت باعث شود تا بیشتر به ایران توجه شود ؛ هر چند که فکر می کنم به مددِ دولتِ " محمود احمدی نژاد " و اظهارنظرهایِ بی سر و تهش ، سخنرانی هایِ مضحک و بی اساسش ، کشته شدن " ندا  آقاسلطان " و پخشِ فیلم آن در دنیا و هزاران علتِ دیگر دولتِ ایران به اندازه ی کافی به مردمانِ غیرِ ایرانی شناسانده شده ؛ به گونه ای که حتی مردمِ گرفتارِ " ساحلِ عاج " نیز از جور و جفایِ دولتِ ایران در حقِ ایرانیان خبردار هستند . جنگِ قدرت است در ایران ؛ جهانیان نیز دردِ قدرت دارند . محاکمه و نسخه پیچیِ غیر از ایرانی نیز فکر نمی کنم زیاد عاقلانه باشد . حال ما باز تحمل می کنیم و منتظرِ اتفاقهایِ بعدی می مانیم !!
از خبرها نیز چنید بر می آید که دولت در فکرِ جابجایی نیروگاههایِ هسته ای خود می باشد . البته بنده این خبر را به سختی می توانم قبول کنم ، زیرا نیروگاهی را چنین راحت بتوان جابجا کرد دیگر نیروگاه نیست . اصلا نیروگاهی را که توانایی ساختِ سلاح هسته ای را دارد ، اندازه اش نیز بمثابه ی یک شهر است ، چگونه می تواند جابجا شود ؟!‌ 40 سال ساختنش وقت برده ، چگونه چند ماهه جابجایش می کنند ، اللهُ اعلم !!

پ.ن . دوستهایِ خوبم ، لطفا نظراتتنون رو همین جا برام بذارین ، تا بتونم جواب بدم . ممنون J

۱۰ نظر:

سپهر گفت...

:)
مثل همیشه ، عالی.

:)

Unknown گفت...

مرسی سپهر جان .
چقده دلم برات تنگیده :(

sina گفت...

sسلام فرزانه جان دوست قدیمی امیدوارم خوب باشی البته شاید به این امیداواریم بخندی اما چه میشه کرد حرفه دیگه ... کل مطالبت رو خوندم البته بلاگت فیلتر بود با فیلتر شکن خوندم ... نوشته هات مثل همیشه خوب و روون بودند اما از نظر محتوا و مضمون ..... چی بگم ...!

Unknown گفت...

ممنون ، شما لطف دارین . محتوا و مضمونش چیزِ بدیه ؟

masoudd گفت...

چی بگم .
خلایق هر چه لایق. تا خودمون کاری نکنیم چیزی عوض نمیشه

Unknown گفت...

این " خودمون " دقیقا کیا هستیم ؟ به هر کی که میگی این خودمون رو میگه ! پس این خودمون ها کی می خوان دست بکار بشن ؟!

Unknown گفت...

بابت کامنت‌های زیبایتان یک دنیا سپاس.

Unknown گفت...

خواهش میکنم ، قابلی نداشت :)

hhamed sarsabz گفت...

من فکر می کنم این هواپیمای جاسوسی که می گن کلا یه خالی بندی بزرگه و اگر هم واقعی باشه به قول کامبیز حسینی یه اسب ترواست

Unknown گفت...

امکانش هست . من هم با کامبیز حسینی موافقم .