صفحات

۱۳۹۲ خرداد ۲۲, چهارشنبه

بر باد رفته



آنهایی که فکر می کنند با رای دادن به روحانی همه چیز روبراه میشود , به قول معروف رستگار می شوند , همانهایی هستند که فکر می کنند انقلاب اسلامی تماما توسط دستها و اقتدار آنها به پیروزی رسیده . همانهایی که حتی به خودشان زحمت خواندن تاریخ را هم نمی دهند . همانهایی که منتظرند یکی بیاید تمام زندگیشان را به یکباره متحول کند , بدون اینکه ذره ای تلاش کنند . همانهایی هستند که تمام زندگیشان نمونه ی کامل فیلم " برباد رفته " می باشد و هیچوقت ندانستند که برای ادامه نیاز به بهتر شدن دارند نه درجا زدن .
دولت اصلاحات , دولت جهاد اقتصادی , دولت جنگ , ... همه را با پوست و خون تجربه کرده ایم . نتیجه ی همه شان را نیز خوب میدانیم , فقط نمی دانم چرا اندکی بر نمی گردیم و به روزهایی که سپری کرده ایم نگاهی نمی کنیم . دولت اصلاحات شاید بیشترین ضربه را به ساختار زندگی اجتماعی مردم زد . تنها چیزی که مردم به یاد دارند , عکس هایی از مانتوهای کوتاه ؛ شالهای رنگی , ریش رنگ شده ی خاتمی , جوانان آستین کوتاه پوشیده در مقابل ریاست جهوری و رویاهایی این چنینی ست . آیا کسی " کوی دانشگاه " را به یاد دارد ؟ " قتل های زنجیره ای " را چطور ؟ کسی یادش می آید خرد شدن آینده ی جوانهایی که بعد از زندان سر از کشورهای دیگر در آوردند و به خاک سیاه نشستند . فکر می کنید همین " فرار مغزها " را چه کسی باب کرد به رغم اتفاق افتادنش ؟
شاید یادآوری 12-15 سال پیش سخت باشد , 4 سال پیش را چی , به یاد دارید ؟ یادتان می آید آن روزی که فکر می کردید همه ی زحماتتان به بار نشسته و یک شبه ره صد ساله را پیموده اید , صبح با شگفتی آمار از خواب بیدار شدید ؟ یادتان رفته ندا جلوی چشمتان کشته شد و در آخر هیچ مقصری پیدا نشد ؟ یادتان رفته اعتراف گیری های تلویزیونی را , آن چهره ی مستعصل ابطحی را فراموش کرده اید ؟ مگر ابطحی یار جدا نشدنی محمد خاتمی نبود ؟!! یادتان رفته رای دادن محمد خاتمی در دماوند , وقتی مردم خون به دل داشتند . شما همه چیز را یادتان رفته . چرا انتظار می کشید ؟! چرا نشسته اید تا ببینید اینبار میخواهند با چی کتکتان بزنند * !؟
مگر شما همانهایی نیستید که چهار سال پیش می گفتید اگر تقلب شود قیامت می کنید . مگر همانهایی نبودید که می گفتید اگر موسوی نیاید دنیا را بهم می ریزید ؟ مگر شما نبودید که میگفتید دیگر غلط میکنید که رای بدهید !؟ چه انتظاری دارید از روحانی و امثالش ؟ تازه این در خوشبینانه ترین حالت ممکن است که کاندیدایی که شما فکر می کنید اصلح است و می خواهد مانند سوپرمن همه ی ایران به به یکباره نجات دهد ؛ بیاید . فکر می کنید جواب روحانی , بعد از خرد شدنِ تمام و کامل مردم , اتفاق دوباره ی قتل های زنجیره ای و تکرار دوباره ی کوی داشنگاهها , بیشتر از جواب محمد خاتمی بعد از آن جریانات خواهد بود ؟!
چرا انقدر حافظه ی تاریخی مان دچار فرسودگی شده !؟ تا آنجایی کار می کند که کوروش را به رخ هم بکشیم و به وسعت امپراتوریش در هزارها سال پیش افتخار کنیم ؟ چرا سی و چند سال اخیر را هر 8 سال یکبار فراموش می کنیم ؟ ما چرا نمی خواهیم تغییر کنیم L ؟
*نقل قول غیر مستقیم از " حمید فرخ نژاد " در یکی از برنامه های تبلیغاتی " میر حسین موسوی " .

هیچ نظری موجود نیست: